1. évad

A repülés története 1. évad (1977)

Vissza a sorozat adatlapjára

A repülés története sorozat 1. évad epizódjainak listája megjelenések dátumaival és rövid leírásokkal, ha kedveled a 1. évad sorozatot akkor itt hasznos információkat találsz a 1. évad epizódjairól és szereplőiről.


Epizódok száma: 7

Főszereplők:





Epizód lista

Ep.1 Repülni

Megjelent: 1977-05-03

Nincs leírás.

Ep.2 A repülőszázadok kora

Megjelent: 1977-05-10

A kezdeti repülős találkozókat hamarosan nemzetközi versenyek követik. 1911-ben például a Párizs-Madrid távon Jules Vedrines akrobatákat megszégyenítő módon teszi le a fövenyre a gépet. Győz – sztárként ünneplik. Tizennégy órát repül 120 km-es átlaggal. A repülőgép idestova gyorsabb a vonatnál. Átrepülhet a hegyek fölött és átszelheti a kisebb vizeket. Kontinenseket köt össze. 1912-ben Franciaországban Foch tábornok ugyan még kijelenti, hogy a repülés csupán sport és a hadseregnek nem jelent semmit. A Védelmi Tanács is úgy véli, hogy az I. világháborúban a lovasságé lesz a főszerep. A valóság azonban minderre rácáfol…

Ep.3 Az Atlanti óceán átrepülése

Megjelent: 1977-05-17

A háború véget ért, a pilóták is úgy tűnik kiszolgáltak. Vége a légi dicsőségnek. S mivel a pilóták máshoz nem értenek mint a repüléshez, gyér közönség előtt produkálják magukat, mint afféle mutatványosok. A mozi is nagyon kedvelte a levegő „lovagjait". Az 1919-től megrendezett versenyeken „iszonyú sebességgel" száguldottak a háborús pilóták vadászgépei. Aztán jött az ötlet: a hatalmas, nagy távok megtételére épített bombázókkal át kell repülni a az Atlanti-óceánt. De hogyan? Erről a nagy kalandról szól ez az epizód...

Ep.4 Az égi utak

Megjelent: 1977-05-24

1929 júliusának elején egy nagy, sárga gép, a Kanárimadár névre keresztelt repülő felszálláshoz készül egy New York melletti repülőtéren. A cél: az Atlanti - óceán átrepülése. Az üzemanyaggal túlterhelt gép alig tud felszállni. Az akció - bár nem minden izgalom nélkül - de sikerül. De a kelet-nyugat irányú átkelés még hátra van: a Párizs-New York táv megtételére eddig még senki sem vállalkozott. Ehhez a nagy kalandhoz ugyanis nagy hatótávolságú gépre van szükség. 1930 szeptember elsején reggel 9 órakor a francia Dieudonne Costes, az akkori idők legragyogóbb pilótája és Maurice Bellonte az akkori idők legjobb szerelője az akkori idők legjobb gépének, a Kérdőjelnek a fedélzetén elindulnak New York felé. Több mint harminc órás repülés áll előttük

Ep.5 Háborúból háborúba

Megjelent: 1977-05-31

1925-től a weimari köztársaság titokban képezi ki pilótáit. S habár 1933-ban a Népszövetségben a német küldöttek mindennemű repülőgépgyártás beszüntetését javasolják, Hindenburg és Göring számára a repülés a jövő fegyvere. Ernst Udet, az első világháború legnagyobb német pilótája a náci eszmék szolgálatába állítja tekintélyét. A fanatizált német ifjúság beszervezésével megalakítják a Luftwaffét. Forradalmian új konstrukciók születnek, mint például a Heinckel 111-es, amely védtelen városok szőnyegbombázására képes. 1937. április 27-én a Kondor légió tagjai történelmi bevetésre indulnak. A cél a spanyolországi Guernica...

Ep.6 Lángoló égbolt

Megjelent: 1977-06-07

Sztálin kiadja a parancsot: pilótákat és repülőgépeket! Szergej Iljusin, a segédmunkásból lett szerelő, mérnök, majd repülőgép-tervező megtervezi az 1600 lóerős, erős páncélzatú, gépágyúkkal felszerelt Sturmovikot. Ám a háború leghíresebb gépei a Jakovlev vadászgépek lesznek. Ezekkel szerelik fel a szovjet légierőt. 1942-ben felbukkan egy kegyetlen ellenfél, a Focke Wulf 190-es. Az amerikaiak kifejlesztik minden idők legnagyszerűbb vadászgépét a P-51-es Mustangot. A japánok Zéroja a manőverezhetőség csodája. A repülés új korszakba lépett...

Ep.7 A hanghatár

Megjelent: 1977-06-14

Bár a háború véget ért Európa még nem heverte ki a rombolást. Az elpusztított repülőtereken ezrével hevertek a roncs német gépek. A romos üzemekben gyorsan be kellett indítani a termelést. 1946-ot írunk. Ez már a rakétakorszak. Elkészülnek az első gépek, melyek már átlépik a hanghatárt. Békeidő van, a repülőgépeket polgári célokra használják. Megszületik a tömeges utasszállítás. A sugárhajtású versenyt az amerikaiak nyerik meg, amikor 1954-ben levegőbe emelkedik a Boeing 707-prototípusa. 1969-ben pedig Andrej Tupoljev, aki a század elején még Zsukovszkijjal dolgozott együtt, még láthatja, amint a Tupoljev 144-es szuperszonikus utasszállítógép először felszáll. Már csak pár év és megjelennek a Concorde-ok, ezek a a 180 tonnás óriások, melyek már 2300 kilométert tesznek meg óránként. Micsoda utat tett meg az emberiség mindössze 70 év alatt...